Fredag!

Så skönt! Att det sedan är jobbarhelg gör mindre. Helgkänslan är bra i alla fall! :) Tråkigare är att maken också jobbar hela helgen men ibland är också det bra. Man hinner städa och pyssla lite när man är ensam. Det behövs också!

Ja, det lär inte bli så mycket stillhet. Spelar ju på lördag och inser att jag är bjuden på en "Kvarnspelsträff" på söndag som jag hoppas kunna gå på. Kvarnspelet är det amatörspel som visas under Kyrkhelgen och på 80-talet höll jag i detta tillsammans med Sture Karlsson som skrev underfundiga manus. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess och det ska bli kul att träffa alla. Alla som är kvar vill säga... Eftersom många var äldre amatörer är också en hel del av dem borta nu och det är ju tråkigt. Min syster ärvde mitt uppdrag som regissör så henne får jag i alla fall träffa! :)

Nu över till något helt annat! Jag har fått beröm för att jag doftade så gott (ja, det har bara hänt en gång så jag undrar hur jag har luktat alla andra gånger...haha!) och därför har jag lovat den personen att publicera en bild på den parfym (eau de toilette) jag använder just nu. Tack för komplimangen och här kommer doften som jag verkligen gillar!


Jag köpte den till Emilia för ett par år sedan och tyckte att hon doftade så gott så att jag var tvungen att unna mig själv en likadan! It goes in the family!

När jag var mycket ung jobbade jag i en kombinerad kiosk och färgaffär och blev då rättad av en försäljare som sålde parfym som jag tyckte luktade så gott. "Det luktar inte gott", sa han. Jaha? "Nej, det doftar gott och luktar illa", fortsatte han. Så sedan dess har jag alltså lärt mig att det är så man säger!

Så dofta på mina vänner!
#1 - - Emma Lundkvist:

Trevlig helg Monica. Vi ska göra vågen för dig imorgon ;). Den där "doften" vill jag höra mer om!

Kram

Emma

#2 - - Monica:

Tack detsamma Emma! Ser fram emot vågen! :) Doften tar vi på måndag! Kram M