En härlig dag!

Det blev en alldeles fantastisk fortsättning på helgen! Mysdag här hemma med lite tända ljus och lagom mycket stök. Har mest bara njutit av helgens framgångar och alla lovord! Innan jag hann fundera på vad jag skulle äta blev jag bjuden av käraste syster på en riktig kalasmiddag! Eller vad säger ni om oxfilé, läcker sallad och getostlasagne!!! Det var alldeles ljuvligt gott!

Ni som inte testat att göra det här underbara tillbehöret till kött måste prova! Receptet kommer från Allt om mat och finns här: http://www.alltommat.se/recept/kr%C3%A4mig-getostlasagne-med-lammfil-och-r%C3%B6dvinssky-13730

   
Efter maten gick My igång och skulle klä av sig själv innan badet. Hon hann med både det och en stunds dans med mamma. Full fart!


Den fartfyllda leken fortsatte även i badet. T o m jag blev oskarp! Haha! Rolig bild. Det ser ut som om jag har en tvättmaskinslucka i halsen...


Men My blev bekymrad över klockan och tyckte att jag skulle ta av mig den...


Hon har många ankor och det gick t o m att spruta vatten med den här...


...vilket jag naturligtvis inte kunde motstå...:)


Och till slut var "the crazy bebbe" slutbadad! Bara mukarna kvar!!!


Avslutar med en bild av årets första lykta som jag gjorde i ordning ute! Snart är det jul! :)

Och jag har roat mig med att lyssna genom lite skivor av Sting på Spotify. Blev väldigt inspirerad efter hans medverkan i Elvis Costello-programmet i fredags. Döm om min förvåning när jag hör "Det är en ros utsprungen, av Jesse rot och stam..." på engelska! Den fanns på hans platta "If on a winter's night" och där heter den "Lo How A rose E'er Blooming". Så nu vet ni det! För övrigt en mycket njutbar och lite sakral blandning låtar!

Och ni som vill veta hur det går med revyarbetet bör gå in och kika på vår film: http://www.youtube.com/watch?v=on4y0euFRro