Blandat bandat!

Ännu en dag i full "kareta"... (finns det ordet?) Full fart alltså! Började med att jag tänkte ta sovmorgon men det gick så där... Telefonen började ringa klockan åtta (ja, jag vet att det är sovmorgon för vissa men inte för mig!) och det fortsatte den med så det var bara att stiga upp.

Lite mailande och sedan bar det av till utmärkta företaget Food där jag hade möte med Mie. De ska nämligen ta hand om serveringen i foajén i år och även erbjuda öl, vin och mat. Ska bli kul att se hur detta tas emot. En bra grej för företag eller kompisgäng som vill träffas före revyn och äta en bit! Ja, ja och ta ett glas också...

   
Mie såg lite bekymrad ut men det gick över när vi rett ut alla frågetecken. Desto gladare var hennes man Pär och kollegan Markus! Men de kanske inte har förstånd att oroa sig? Haha! Trevliga är de i alla fall allihopa!

Låååång "att-göra-lista" på jobbet... Prickade av ganska många punkter idag men hann inte med några större nyttigheter i matväg. Det blev en Drive in lunch på Max efter ett möte och sedan en Subway till middag som jag avnjöt i sällskap med Norrans utmärkte kulturredaktör Per Strömbro! Han skulle skriva några rader om Mens Night och eftersom vi båda hade kort om tid slog vi två flugor på smällen genom att äta under tiden. Jag tycker att han skriver så bra. "Lätt", fräscht och humoristiskt. Dessutom är han en oerhört ödmjuk och trevlig prick! Hoppas han läser det här så att jag inte har "smörat" i onödan...


Bengt, som också befann sig på kontoret, börjar bli mer och mer lik sin revyfigur "Anders". Han vill absolut vara med på samma bild...

Därefter bar det av till revyrepetitioner där vi först spelade in en film med våra figurer. Det blir en introduktionsfilm till hemsidan - om nu filmaren får något ut av det kaos som utspelades... haha! Sedan rep och hemfärd strax efter nio. Lång dag.

Maken hade överlevt utan mig och stekt "fläskläpp" till middag... Fläskläpp? frågade jag. Ja, fläskläpp från IKEA. Va? Det visade sig vara kycklingpytten som jag kylde överläppen med sedan jag krockade med en glasruta där... Han är för rolig...

För övrigt har det ju snöat ordentligt! Och jag börjar tro att det ÄR "Torsten Bäckman" som ansvarar för snöröjningen i den här stan. Och jag tror också att han höjt gränsen till betydligt mer än "8 cm på matargatorna"! Helvetet så dåligt skottat! Jag hörde nu att någon skickat in en webbkommentar på Norran och frågat om gränsen på 10 betydde antalet olyckor eller antalet cm? Ja, man kan ju faktiskt undra...

#1 - - Ola T:

Dina dagar är så underbart fyllda av härliga aktiviteter. Även om du kanske tycker att du stressar ibland (vilket jag inte får något intryck av) så tycks du ta dem med ro. Visst är Per är bra person. Jag har bara positivt att säga om honom. Dessutom stönade han gillande när någon ordvits slapp ur mig. Apropå snö – det skulle vara intressant att uppleva hur i hela världen de klarar ett snöfall i Washington när trafiken är så intensiv och ingen kör omkring med vinter- eller dubbdäck.