Vilken vecka!

Ja, jag vet inte om jag blir någon större bloggare. Nu är nästan en vecka sedan jag skrev sist... Men vilken vecka det har varit! Jag är mitt i någon sorts uppgång just nu. Allting är bara så himla bra! Eller så behöver jag väldigt lite för att känna mig uppåt? Fast jag har också haft lite tur... :)

I onsdags fick jag en inbjudan till teparty på Gula Villan och Haidic Interiör. Gick dit med min syster och hade väldigt trevligt! Fiiiiina saker! Handlade lite presenter som jag ännu inte har gett bort så de får fortsätta att vara lite hemliga. Eftersom det var kvällsöppet på stan och vi båda var lösa och lediga så blev det också lite väskshopping! En skrattig, trivsam och bra kväll helt enkelt! Läs mer om Haidic på gulavillan.wordpress.com


Jag och min käraste syster Malin!

Torsdag fick jag vara barnvakt till min favoritsysterdotter My som är så himla go, snäll och just My-sig! Malin fick en överraskningsdejt av sambon Martin. Gulligt! Och jag har aldrig varit med om att ett barn kan somna så snabbt! Välling, nappen i munnen och en liten hand på min ena "bobbe" och sen var det "golack, golack" som min farmor skulle ha sagt! Hade gärna legat och myst en stund till men man kan ju inte gärna väcka upp barnet igen när man lovat att söva kl 18.30...

 
Söta systerdottern och charmtrollet My!

När jag kom hem kollade jag travraden jag i hastigheten hade lämnat in och hade vunnit 811:-! Perfa! Shoppade upp en del av pengarna på ett linne dagen efter... Man måste ju hålla upp konsumtionen! Det bästa som hände den dagen vara ändå att Oskar på msn meddelade att den låt han gjort tillsammans med sin kompis Mattias nu låg ute på Spotify! Den tillkom sedan Mattias gjort en film om Traste Lindéns Kvintett och skrivit en sångtext som han bad Oskar tonsätta. En jättebra låt där Oskar spelar och sjunger. Kan ni lyssna så gör det! "Sång till Traste" med Oskar Lindgren. Lite stolta föräldrar! Och Emilia blev också helt lyrisk!  Oskar Lindgren – Sång Till Traste


Oskar i Kroatien på förra årets semester!

Fredag var väl igår och det var inget uppmuntrande valborgsväder... Istället för att stå och frysa vid en brasa bjöd vi hem farfars på grillmiddag vilket blev väldigt lyckat. Lite lamm och fläskfilé, ceasarpotatissallad mm. Jag snabbsydde också nya gardiner till deras renoverade kök innan de anlände. Hade tänkt göra det länge men man ska ju ha lite kniven på strupen innan det blir av...

Idag är det lördag och jag såg fram emot en långpromenad men det här sursataregnet som har skvättat hela dagen har inte direkt väckt promenadlusten. Vi hyrde film och åkte en sväng på Jula och Maxi (härligt med en helgutflykt! Haha!). Det bästa var dock (ja, ni tror väl att jag spelar jämt men så är det inte) att jag lämnade in en travrad igen och vann nästan 5 000:-! Jag fattar ingenting men imorrn tror jag att jag måste köpa en trisslott! Nu ska jag kika på resor till Göteborg och hälsa på Emilia för pengarna!!! :)

 
Emilia på valborgsmässoafton!

Hej då!

#1 - - Malin:

Men - vilka snygga systrar!!

#2 - - Monica:

Ja, visst är det! Särskilt hon till vänster! Hon, den franska! :)