Snart pensionär?

Jag får mail från minpension.se och går in för att kika lite på deras hemsida. Saknar personlig kod men är ju lite nyfiken så jag beställer en från Premiepensionsmyndigheten som ska komma om ett par dagar. Först nu bläddrar jag ner på förstasidan och läser: "Mycket att tänka på för blivande pensionärer..." Hallå! Jag har ju inte ens fyllt femtio! Jag skulle ju bara kolla vad som händer i framtiden och se om jag överraskande nog blir rik när jag nån' gång blir pensionär! Fast jag VET ju att det inte kommer att sluta så. Jag VET att beskedet i det orangea kuvertet inte gjorde mig särskilt munter. Jag VET ju att jag borde se över mina placeringar och vara den som den ser till att jag får en bättre ekonomisk framtid. Jag VET att vi förutspås bli "fattustackare" när vi går i pension. Jag VET, men ändå hoppas jag. Att det helt plötsligt ska visa sig att alla fonder jag valt har gått upp miljoner procent och att jag kan bli ledig när jag vill och ha massor med pengar över till resor och konsumtion... För det är väl med pensionen som med Triss? Att plötsligt händer det!? Eller?