Effektiv dag i solen

Åh, så härligt! Planerade en skrivdag idag och vädret var än en gång på sitt allra bästa humör! :) Tog ut datorn på trädgårdsbordet och satt ute några timmar i stekande sol! Väldigt ljust på skärmen men när jag pallat upp lite solskydd funkade det riktigt bra och jag fick bara springa ett par gånger för att hämta papper som blåste iväg. Sedan rack ju inte batteriet hela tiden så det blev att leta skarvsladd och koppla in. Och så hade jag ju glömt hårddisken i portföljen... Men sen var det bara att fortsätta. Tills jag saknade snusdosan... Nåja, särskilt effektivt vet jag inte om det var - men varmt!

Åt en sen lunch utomhus och tänkte att jag skulle sätta mig tillbakalutad i solstolen en stund eftersom jag hade "lunchrast". Då kom huvudvärken! Det kändes som om jag var på väg att bli sjuk. Då insåg jag att jag ju inte hade druckit annat än kaffe på hela dagen och i solväggen var det närmast utlandsvärme. Och utomlands, där hinkar man minsann vatten hela tiden av rädsla för att bli uttorkad, men här? Neeej... Och behöver jag säga att jag också gärna har solhatt när jag åker söderut? Joooooodå! Inte för att jag är superkänslig men jag passar väl ovanligt bra i hatt... haha!

Ja, det blev till att bära in hela arrangemanget igen och försöka sortera upp alla papper. Drack vatten, kände mig jättetrött och insåg att arbetet utomhus nog inte var riktigt bra, vare sig för skallen eller effektiviteten... Nu har jag dock gett upp för dagen och planterat lite blommor - i skuggan... (Jo, man lär sig) - och ska sätta mig vid TV:n. Inomhus!