Pissväderjobbardag!

Inget ont som inte har något gott med sig! Vädret uppmuntrar ju inte direkt till stordåd när det gäller utomhusaktiviteter och trädgårdspyssel men lämpar sig alldeles utmärkt till arbete! Imorrn bitti ska jag möta 300 ungdomar i 16-17-årsåldern som fått sin första feriepraktikplats. Skellefteå Kommun ska informera och jag ska se till att stämningen är på topp. Hur den nu kan vara det för en ungdom måndag morgon 9.00? Den är inte ens på topp för mig då...

Nåja, jag har förberett en del och Emma kommer naturligtvis också att ge sin syn på saken. Nu återstår lite putsning och tillägg för att jag ska känna mig nöjd och förberedd. Den viktigaste ingången är dock att jag faktiskt tycker att det är BRA med en praktikplats trots att ersättningen inte är den bästa. Det är ju otroligt viktigt att få in en fot i arbetslivet och skapa kontakter för framtiden! Oj, det där lät väldigt vuxet och tråkigt... Måste nog putsa ett tag till...


Kommunens egen "bild" när det gäller feriepraktiken har dock lite 70-80-talskänsla vilket gör att åtminstone jag borde känna mig "hemma".
#1 - - Malin:

Lite kuriosa om bilden - den är faktiskt gjord av en iransk grafiker som hade språkpraktik (en annan sorts praktik som arbetsmarknaden ordnar med) hos en av våra informatörer och hade som ett av hennes uppdrag att göra den här bilden. Vi vankade runt tillsammans med våra magar på personalavdelningen (hon skulle nämligen ha barn strax innan mig) och jag hoppas hon också fått en fot in på arbetsmarknaden!

#2 - - Monica:

Är det du som är Kommunen? Haha! Var bara tvungen att fråga. Bilden är fin så det var ingen kritik. Kände bara igen "stuket" från min egen ungdom.

#3 - - malin:

Jepp, jag ÄR kommunen :-) Kör hårt imorrn!