Ny teknik och gamla kärringar...

Nu har jag just testat lite ny teknik. Nej, jag var inte helt övertygad men så tänkte jag; "va fan, man blir aldrig för gammal för att lära sig nåt' nytt!" Jag har därför inhandlat en nike+ "device" som man kopplar till sin iPod och därigenom registrerar sina promenader! Den räknar ut hur långt man går, i vilken hastighet, antalet förbrända kalorier e t c. "Lurad igen" är kanske er första tanke men näääädå. Det fungerade! Jag är just hemkommen från en 4,76 km lång promenad med mycket bra musik i lurarna! Avbruten då och då av en klämmig röst som noterar att man avverkat si eller så många kilometer. Kul!

Rent praktiskt så finns det i nikeskor (som jag redan hade) en liten ficka under sulan där sändaren placeras och sedan följer det med en liten kontakt som man pluggar in i sin iPod. Wireless naturligtvis! Ja, jag småskrattar fortfarande efter en högst njutbar promenad. Jag är nog ganska lättroad... :)


Var tvungen att skicka ett mms också under tiden så här är en bild i farten...
Ni ser tydligt hur lättroad jag är! En glad kärring med ny teknik... Det här kommer jag garanterat att göra om!

Frågan är bara när... Haha!

Jodå, jag ska snart ut igen! Jag har nämligen lagt upp en användare på Nikes sida där man kan registrera sina "utflykter", sätta upp mål och jämföra. Ett personligt tävlingsmoment är kanske det jag behöver för att få kontinuitet. Testa själva så får ni se!