Svettigt!

Vilken dag och vilken härlig sommarvärme! Eftersom det inte var direkt knallsol hoppade jag över solstolen och hann med en massa fix utomhus. Gräsklippningen tog sonen hand om så jag vattnade, trimmade, sprutade roundup mellan alla plattor och kanter, planterade nya blommor där jag kasserat penséerna och hann nästan ta hand om trädgårdslandet... Det kom en middag emellan. Måste binda upp sockerärtorna och gallra lite men det får bli imorrn. Jag har lust att sätta upp fler mål än jag hinner med men jag får bestämma mig för att vara nöjd ändå! :)

Nu har vi ätit grillat och sallad. Det är så himla gott och fräscht när det är varmt ute. Blev lite nostalgisk och köpte flintastek som vi inte ätit på 20 år(?) eftersom det var hyperextrapris på ICA. Resultatet? Nja... vad ska man säga... Jag förstår varför vi slutade med dessa enorma "köttstycken". Det blev väl inte dåligt men tungrillat och otympligt och inte särskilt läckert... Men vi hade en god sallad med melon och fetaost som lättade upp. Imorrn blir det annat på grillen!

 

Sedan blev det en prommis med maken. Den här veckan har jag avverkat över 25 km och förbränt mer än 2000 kcal! Jag håller mina mål och det känns väldigt bra trots att jag gärna hade sett resultat på vågen också... Men jag är väl som ett barn - inne i en tillväxtperiod! Haha! Svettig är jag i alla fall fortfarande så nu blir det en välbehövlig dusch!