Stadsfest & Hem till byn!

Och nu har man varit på Stadsfesten också! Har faktiskt av olika anledningar inte besökt den på några år så det var trevligt! Jag är inte så förtjust i trängsel och fulla människor som mest är där för öltältens skull så jag har nog medvetet hållit mig undan. Roligt var det dock igår att bli bjuden på VIP-middag på Johanna i Parken (supergod mat!) med tillgång både till den utmärkta altanen som läktare för scenuppträdande och, inte minst, toaletter! :)

Efter middagen var det show inomhus av det tyska bandet "Waterproof". Ett riktigt svängigt och skööööööönt gäng som fick upp stämningen ordentligt!


Märklig sångare i den färglada skjortan. Fantastisk röst men han såg ut som en blandning mellan Andy Warhol och Bill Gates... Rolig skjorta dock med serierutor!

Sedan var det dags för The Ark. Ja, vad ska man säga. Jag satt på den övre altanen i en fåtölj och mer bekväm konsertplats får man leta efter. Hade varit helt perfekt om det inte hade varit en sånt jävla liv... haha!


Men det var väl helt OK. Inte några av mina favoritartister men Ola Salo gillar verkligen sin bara överkropp! Han hann inte mer än byta kläder innan han klädde av sig igen...


Hey ho, lets go!


Och här har han bytt igen! Snyggt ljus var det i alla fall! En stund senare var det dags för E-type. Fullt ös och inte heller någon av mina favoriter men det är en ju en visuellt superb festivalartist som verkligen inte sparar på krutet!


Jag säger som Kapten Haddock: Bomber och granater! Mest hela tiden! Vissa bilder blev lite skakiga eftersom jag också hoppade till när det small... :)

Sen blev jag lite trött och vi strosade en stund tills det var dags att åka hem. Lite bedövad i skallen av trötthet sov jag till klockan 12! Skööööööönt! Kan väl inte säga att jag ännu är rikigt utvilad men vi tog i alla fall med oss barnen och åkte en sväng till Önnesmark för att morfars och farfars skulle få träffa sina barnbarn. Emilia åker ju hem imorrn så det gäller att passa på!


Oskar passade på att gosa lite med farfars hund Zina som verkligen är "äschen" (ja, hur det nu stavas...).


Här fick vi hembakt limpa, bullar, vaniljsockerkaka, jordgubbar och grädde... gott! Och mätt!


Skönt att sitta en stund i solen!


Farfar har lärt Zina att "goa handen"... fiiint! Sedan bar det av till morfars och vissa av oss var lite trötta efter att ha kommit hem klockan sex...


Tur det finns kökssoffor!


Och mer bullar och kakor och glass... jeeeezus... men man fikar ju artigt hos båda...


Hann också med att fylla släpen med ett vedlass och ta ett par bilder på pappa och mamma. Det tog en stund innan jag såg att Oskar och Ulf hela tiden hoppade i bakgrunden...haha!

Nu har vi äntligen ätit en familjemiddag hemma med grillad oxfilé och sallad från mitt eget land! Gott och trevligt! Nu är det tydligen nån sista fotbollsmatch så då passar jag på att blogga en stund. Nu ska jag ut och vattna. Sedan blir det sängen!