Nyhetstorka...

Så här i semestertider händer det inte särskilt mycket. Besöksfrekvens vid datorn är inte lika hög, facebookinläggen inte lika många, hjärnan inte lika skärpt... men det är väl precis som det ska vara! Idag har jag heller inte gjort speciellt mycket. Det blev för fint väder för att vara inne och för dåligt för att ligga i solen så jag vet inte riktigt vad jag har åstadskommit idag. Jo, tvättat har jag ju gjort, och middag naturligtvis! Svenska lammkotletter på grillen med lite sallad och ugnsbakad färskpotatis. Inte alls dumt. Sedan utmanade jag familjen Yatzy (ja, jag älskar detta spel!). Och idag vann jag!

Och när jag skriver detta inser jag att det verkligen är nyhetstorka! Vem fanken bryr sig om jag vinner i Yatzy? Eller om jag spelar det överhuvudtaget? Mycket magert nyhetsvärde...


Så här glad var han... innan han förlorade...

Men säga vad man vill. Smart är han. Just när vi burit in all middagsdisk från uterummet var han tvungen att åka och köpa kvällstidningen... Lurad igen. Men jag är ju som tur är ganska lättroad och var tvungen att ta en bild av den söta vattendroppen som bildades på diskbänken!


Såg ut som ett litet djur... Nej, nu skäms jag. Så här tunt innehåll kan man inte ha på sin blogg! Jag får lov att bättra mig till imorrn! Då bär det av till Bastuträsk där min faster bjudit in hela tjocka släkten på kalas. Det blir stor samling med många tillresta kusiner. Ska bli jättekul att ses! Nu får hjärnan vila sig i form. Det verkar behövas! :)