Nu är Ernst igång igen...

Nej, jag blir bara trött... Jag gillar verkligen inredningsprogram men Ernst "barnfota och självgod" Kirsteiger är nåt så in i helvete "lejjsam" att se och höra på... Och då hjälper det inte att han är otroligt duktig på det han gör. Det blir bara för mycket!

Nu börjar årets sommarprogram och jag vill gärna se den här renoveringen så jag testar nu att se det utan ljud. Ja, det blir faktiskt lite lindrigare! Då kan man dra på volymen om man vill veta mer om något moment och sedan snabbt sänka den igen när han börjar prata om hur bra han har gjort det... Nu har han just planterat en del i kryddgården som bara ska användas när man kryddar brännvin... Ofta? Det roligaste var faktiskt för ett par år sedan när han gick ut i skogen och plockade en växt som skulle påminna om pors i smaken. Han kryddade spriten och log och sa att nu var det vara att vänta... och tur var väl det för dagen efter kunde man läsa i kvällstidningarna att det skett ett misstag och växten var giftig! Haha! Och nu lagar han mat också...

Raskt över till något helt annat! Nu har jag varit ute på min fjärde runda den här veckan och det känns verkligen bra! Ja, jag har ju promenerat tidigare också men nu känner jag mig betydligt mer peppad! Ska försöka öka från 2-3 gånger i veckan till 4-5 för att se om jag får lite bättre ork. På tal om ork så var jag så trött till middagen att jag hade tänkt lägga mig halv sju men nu efter prommisen är jag pigg som en mört igen! Så något positivt kommer det ur frisk luft i alla fall!

Och när jag gick iväg var det så härligt ljus ute! Solen sken samtidigt som himlen var så där åskmörk igen. Vackert! Man måste passa på att njuta också!


Ja, mobilkameran kan nog inte göra ljuset rättvisa men det blev ju
en fin bild av släpen... haha!