Middag hemma!

Hur härligt är det inte att äta middag i det egna uterummet?! Ibland undrar man varför man åker bort över huvud taget? Men det ÄR ju roligt att se andra platser och träffa andra människor!

Hur som helst hämtade vi färskpotatis hos pappa och mamma och den första rosenpotatisen är nog bland det godaste jag vet! En lätt rosa, gammeldags, tidig sort som slår allt i potatisväg!!! Till denna åt vi regnbågslax, sås och en god sallad. Mums!


Tallriksunderläggen har försvunnit medans vi varit borta men får väl fråga sonen när han kommer tillbaka. Hoppas ingen har ätit upp dem...haha!

Och till efterrätt hade maken plockat blåbär och gjort årets första blåbärspaj! Hur gott som helst!


Krispig, knäckig och ljuvligt god!

Nu är jag så mätt och trött att jag kan somna stående... Det fuktiga och kvava vädret har inte inbjudit till arbete utomhus även om det är just det jag ägnat mig åt. Svettig och slut tog jag en dusch innan middag och nu har tröttheten hunnit ikapp igen. Sov gott alla vänner!

PS. Emilia, jag har inte sett till dina bruna kängor men jag kan leta imorrn. Kram! DS.