Åskonsdag...

Nej, inte Askonsdag. Den är väl före påsk. Åska ska det vara och det började mullra kraftigt vid midnatt. Jag hade tänkt gå och lägga mig tidigt men tycker att det är rätt fascinerande med åskoväder (Ja, det går säkert över om jag någon gång blir personligt drabbad). Jag minns direkt min barndoms åskoväder med kolsvart himmel och hur vi stod på bron för att betrakta detta skådespel, lite rädda men ändå spända av förväntan på att se hur långt det var mellan blixten och mullret.

Nu var jag tvungen att gå ut för att se om jag kunde ta en bild av blixtarna som lyste upp himlen. Hahahaha! Med min lilla kamera... Och dessutom hoppade jag till varje gång det blixtrade så den bästa bilden ser ni här:


Ser ni blixten? Nej, inte jag heller... haha!

Vi har varit med om ett par häftiga åskoväder och det största var nog i Kroatien förra sommaren där maken och sonen stod ute på altanen med kamerorna. Men de hade ju bättre utrustning... :) Nej, min barnsliga förhoppning var väl att bilden skulle se ut så här:



Men det gjorde den ju inte. Nåja, till slut gav jag upp och knoppade in. Nu är jag uppe och faktiskt lite glad att det inte är sol eftersom jag ska sitta med budgetarbete hela dan'. Det är verkligen uppiggande...