SATC

Nu har jag sett den! Sex And The City-filmen. Ja, det är väl inte så mycket att skryta över. Den har väl inte blivit hissad till skyarna direkt men det var ett alldeles utmärkt sätt att fördriva de sista timmarna på lördagkvällen sedan maken gått och lagt sig. Han var av någon anledning inte så jätteintresserad...

Man må säga vad man vill om filmen men det är lite kul att för en kort stund vara en del av det glamourösa liv tjejerna lever i New York med vackra kläder, miljöer och extravaganta skor. Roligt var också deras förskräckta miner när de upptäcker att Samantha fått en mikroskopisk valk på magen... "Hur kunde du släppa iväg det så?" Ja, hon måste ha gått upp 2 kilo, eller kanske ätit en palt... haha! Fast mer förskräckt blir man kanske i verkligheten över att se Carries avmagrade kropp. Hennes ben är som spagetti och det är faktiskt inte riktigt snyggt...


Ja, ni ser ju själva... I övrigt är de ju dock supersnygga!

Intresset för SATC är nog ändå större än man tror. För några år sedan låg Emilia på lasarettet ett par dagar eftersom hennes värden var helt åt skogen. Men hon var inte mer sjuk än att hon orkade se lite filmer och hade lånat boxen med serien. Vi såg ett par avsnitt åt gången och fick under tiden besök av hennes läkare som jag tror var från Polen. Jag urskuldade mig lite att vi såg lite "dravel" och att jag orkade max två avsnitt. Hon svarade: "Jag skulle kunna se hela natten!" Haha! Ett riktigt fan!

För övrigt tror jag min framtid inom bloggvärden skulle kunna vara festrapporter eftersom jag haft rekorartat med besök här efter Norrans hundraårsfest. Kul! Jag gillar ju tillställningar och är en social person så jag hoppas jag blir bjuden på nån fler! Haha! Jag ska hur som helst fortsätta rapportera från allt som händer på dagarna. Nu har jag sovit länge och ska väl försöka ta det lite lugnt ett par timmar. Sedan bär det iväg till käraste syster för att hjälpa dem lite med flyttpackningen. Känner jag henne rätt så är det inte så mycket kvar... :)

#1 - - Katarina B:

Ja, här satt vi också framför samma film! Fast jag får erkänna att jag sov en liten stund mitt i. Det gick bra att hänga med i handlingen ändå...Jag reagerade också på precis samma scen när hon ska ha gått upp i vikt, voj voj. Men som sagt, kul trots allt att ha sett den.

#2 - - Monica:

Haha! Ja, jag tycker nog att den var onödigt lång. Att man kan sova en stund mitt i säger en del om att man hade kunnat stryka lite i handlingen... Men jag säger som du: Kul ändå att ha sett den.

#3 - - Torbjörn Hk:

Nu har jag inte sett filmen, utan bara ett och annat avsnitt (dock aldrig två i rad) men vad som slår mig med den där serien är att trots att dom försöker ge sken av att visa unga(?) starka fria självständiga kvinnor, verkar hela deras tillvaro gå ut på att hitta "den rätte". Sånt kan få mig att må lite illa.



Därmed inte sagt att den saknar underhållningsvärde. :-)

#4 - - Monica:

Haha! Ja, där slog du huvudet på spiken Torbjörn! Att manusidén är lite tunn kan vi nog alla hålla med om!