Påkörd...

Ja, nu har jag lite sorg... Fast egentligen ska jag inte ha det när ingen människa kom till skada... men jag är ju så rädd om min nya bil!

Åkte ned på stan för att gå in på kontoret och svängde vänster när jag kom nedför Lasarettsvägen. På Kanalgatan så ser jag att det bli rött ljus precis där Tjärhovsgatan korsar Kanalgatan. Jag saktar ned och ser att det kommer en bil från höger som ska köra rakt över så jag stannar en bit före korsningen precis som man ska. I backspegeln ser jag en bil komma i hög fart, jag sneglar till höger och ser att den korsande bilen står stilla. Förmodligen har han, precis som jag, upptäckt vad som kommer att hända. Jag kör fram en liten bit för att minska smällen men kan ju inte ta mig längre fram eftersom det kommer fotgängare på övergångstället framför mig... Bonk! Det finns inget ljud jag tycker så illa om som när två bilar ofrivilligt möts...

Jag hörde ju att bilen bakom mig bromsade men den hade säkert en hastighet på över 30 km i alla fall och smällen blir rätt ordentlig när man själv står stilla. Neeeeeej... jag blev så ledsen och besviken! Nu var tjejen i bilen också rätt förskräckt så jag brusade inte upp i onödan. "Det var ju så jättehalt", säger hon, "och jag har ju så dåliga vinterdäck...". Ja, jag skulle ha kunnat komma med en drapa om att hon precis av den anledningen skulle ha anpassat hastigheten! Men det gjorde jag inte. Sedan säger hon: "Men det blev nog ingenting..." Haha! Jo, det blev det sa jag. Det är ju ett synligt hål i kofångaren... Nu ska vi ses på måndag och skriva skadeanmälan men det är lika bra att jag skriver ned detta idag då jag har det i färskt minne. Det kommer ju att bli hennes fel men jag längtade inte efter att skicka min bil till plåtverkstaden redan en vecka efter att jag hade köpt den...


Sorg...

Nåväl, jag hoppas att nacken klarade sig. Jag känner ju att den har fått sig en ordentlig smäll så jag har ringt en läkare för att få remiss till röntgen, ifall att jag skulle få problem med detta längre fram. Lika bra att kolla upp.

Det här var kanske ingen bra början på dagen men då kan den väl bara bli bättre? Nu sitter jag hemma hos min syster nån' timme för att vara barnvakt åt en sovande gullunge och jag räknar med att få några fina kramar när hon vaknar upp! Det gör mig så glad! Sedan ska jag iväg och köpa matta till dekoren tillsammans med Thomas och sedan vidare till Nordanå där jag ska träffa Peter och ljussättaren "Lidde" för att diskutera projektorer, placeringar och dukar. Sedan blir det hem, dusch, tillfixning och 100-årsfest med Norran! Jag tycker om att klä upp mig och gå på fest så det ska bli riktigt kul att träffa folk och äta god mat! Jag vet dessutom att en av underhållningspunkterna är riktigt bra så jag ser fram emot kvällen!

Nåväl, till alla med dåliga vinterdäck säger jag: BYT! Och slutligen till tjejen som körde på mig: Kör försiktigt! En annan gång kanske det är en människa du har framför dig och inte en bil!
#1 - - Majbritt Söderberg:

Inte kul, bilar finns det gott om men bara en DU, så håll kanonkoll på din nacke och hoppas kvällen blir toppen. Kram.

#2 - - Emma Lundkvist:

Jag är glad att du lever!! Kram

#3 - - O:

#4 - - Ola T:

Väldigt vad du är rationell och klar i en stökig situation. Har många gånger funderat på vad man ska göra i en sådan situation. Du tycks veta det och jag får lära mig av dig. Bra att du är rädd om nacken. Nämn det i skadeanmälan! I övrigt – ha en kul helg.

#5 - - Monica:

Tack för omtanken allihopa! Ja, jag är nog ganska rationell när det gäller. Men nu ska jag glömma allt och gå på fest!!!

#6 - - Maria:

Synd på nya bilen, men det är bara en bil. Det finns de som inte gör annat än bilar hela dagen, men det finns bara en Monica Lindgren och det är du. Det är mycket viktigare. Hoppas du får en toppen kväll.( Bra att du kollar nacken.)