Mot Jokkmokk!

Uppe med tuppen, frukost, dusch och snart iväg till Jokkmokk där vi spelar Mens Night ikväll på kommunens fest. Känns liiiiite motbjudande att ge sig iväg så långt norrut men det är bara att bita ihop! När jag väl är där så kommer det att gå som ett hejsan!

Som tur är ska jag mellanlanda i Luleå för att hämta Åsa och för att äta lunch med Oskar!!! Man måste se till att man får lite sidovinster också! Dessutom får jag testa nya bilen på långkörning. Ja, den kommer nog att gå bra men jag får se upp med kamerorna...

På tal om kameror så vet jag ju att körkortet förmodligen ryker någon månad sedan jag 11 juli blev fotograferad i Rosvik. Hittills har jag bara betalat böter men sedan har inget hänt. Jag väntar med andra ord på något besked från Transportstyrelsen. De verkar dock ha fullt upp med annat...

Och idag känns det lite "dagen efter". Jag läser tidningen och ser att gårdagen inte var en dröm... Nej, beslutet står fast men lite vemodigt känns det ju. Ser bilden i Norran på hela gänget i Henrys Garage 1997 och konstaterar sorgligt att Thomas Fossland som var legendarisk gitarrist en längre period inte finns med oss längre. Oerhört många roliga minnen poppar också upp och jag får nog ta tag i mina tidningsklipp här framöver. Det har hunnit bli en hel del.

Nu ska jag dock titta framåt idag! Luleå, Jokkmokk och sedan hem igen för repetitioner imorrn! Avslutar med en nostalgibild från revyn "Hääm nest morsan" 1994.


Snygga? Nja, men yngre. Och scenografin hade vi gjort helt själva... :)
#1 - - Emma Lundkvist:

Ni har då vuxit med åren ;)