Här händer det grejer…

Äntligen gick det logga in! Jag blev lite panikslagen... Blev tvungen att ladda ned Firefox och då funkade det! Happy!

Tidig uppstigning och iväg på Nordanå där hela Kulturen var samlad för grötfrukost. Emma fick göra entré till levande ljus och julstämning vilket var riktigt trevligt! Jag blev förvånad över att de var nästan 70 personer men då var ju personal från biblioteket, muséet mm också närvarande. Stort tack till vaktmästarna som klokt nog hade riggat ljudanläggning för att alla skulle höra. Kul start men inte så lätt att vara alert på morgonen…

Sedan fick jag gå ungefär 25 meter för att vara på plats till dagens repetitioner. Lite praktiskt var det i alla fall! Kågis hade gjort repschema och vi kom oss igenom och löste en del svåra passager. Känns som om det här blir väldigt roligt och annorlunda! Här får ni några bilder från dagen:


Mats berättar lite historier i en paus.

 


Johanna är lite fnissig...:)

 


Kan bero på att Åsa lekte i dekoren...hahahaha! Vilken min!

 

Avslutade repdagen med en shoppingtur på MAXI där jag också hittade lite ”kostym” till Åsa och Johanna. Åsa stannar över hos mig i natt och det är skönt eftersom det var klass 2 varning i Norrbotten i morse och snökaos. När vi kom hem i afton var vi helt slutkörda och somnade på var sin säng en hel timme! Det behövdes!

 

Sedan lagade vi middag. Eller rättare sagt, vi hann laga köttfärssås och sallad. När jag skulle koka spagetti så pajade den nya spisen… Grrrrr! Det smällde till och sedan var den stendöd. En felkod som inte Electrolux Home kände till gör att jag nu får ringa deras service imorrn bitti. Spagettin kokade vi genom att värma vatten i vattenkokaren och hälla över. Den blev sådär… lite mjölig. Men nu har vi i alla fall ätit.

 


Felkod... grrrr!

 

Nu umgås vi vid köksbordet, med var sin dator… Vi har uppdrag båda två imorrn (förutom repetitionerna) så nu har vi båda skrivit texterna klara och sedan även hjälpts åt att klippa en av katterna som var full med tovor. Ja, det blir mycket gjort när vi ses och samtidigt har vi så otroligt trevligt!!!

 


Det blev lite dammsugning... En halv katt på golvet.

 

Men nu väntar kaffe och glass och sedan blir det inte så mycket mer. Får jag energi ska jag renskriva ett par sketcher som vi ändrat i men jag vet faktiskt inte om jag orkar… TV:n kändes mer lockande!

 

#1 - - Ola T:

Emma nästan som lucia på morgonen. Klart spisen slocknar på kvällen...

#2 - - Monica:

Haha! Ja, jag hade helst sluppit båda delarna...