Dan före dan...

Jag ser mig själv sitta i soffan med en god bok. Julmusiken strömmar ur högtalarna på en lagom hög nivå. Godis, nötter och mandariner ligger i skålar på behagligt avstånd. Katterna kurrar, barnens ögon glittrar och ur köket kommer dofter av griljerad skinka och andra godsaker. Jag är klar med allt och njuter av en ledig dag så här dan före dan!

Så blir det naturligtvis aldrig... haha! Det är inte långt borta till stillheten men dagen har snabbt gått åt till besök på soptippen(!), en sista shopping på ICA, tvätt, städning och ett fortsatt plockande. Nu verkar det mesta vara gjort så jag ska bara (ska bara... haha!) slänga in skinkan för griljering och sedan njuuuuuuuta av uppesittarkväll med familjen!

Egentligen behöver man ju inte så mycket mat eller kringarrangemang när det är jul. Jag känner så mycket kärlek till min familj och den värme som finns här hemma går inte att ersätta med varken prylar eller pengar. Alla är friska, vänner och mår bra. Det är guld värt! Nu blir det en enkel grötmiddag med skinkmackor och fortsatt julmys!


Avslutar med en bild av vinterns första tulpaner! Det är en vardagslyx man ska unna sig ofta! Såvida man nu inte får dem av någon annan... God Jul på er!