Nostalgitripp!

Första riktiga jobbardagen blev inte så mycket jobb men möten, klippning och färgning (tar längre och längre tid för varje år) hann jag med samt lite läsning av text inför onsdag då vi börjar repa Mens Night igen. Vi ska ha med lite barndomsbilder i föreställningen så nu har jag just kommit tillbaka från ett kvällsbesök hos mamma och pappa där jag bläddrat i gamla fotoalbum. Jätteroligt att se gamla bilder! Man blir lite nostalgisk och inser hur snabbt tiden går!

Vårt hus brann upp när jag var fyra år så därför finns det inte så många bilder kvar men som tur är har min farbror Curt fotat och sparat bilder. Han har på senare tid också skannat in gamla negativ och gjort kopior. Nu hade han lämnat en hel hög med bilder som jag nu fick bläddra igenom. Så kul!


Jodå, det är jag! I vagnen med paket på min första julafton! I bakgrunden syns min faster Kerstin och min kusin Yvonne.
 

Här ser ni mig igen och i bakgrunden min bror Lars som hade en förkärlek för att tända ljus...

Och här fanns också med en bild från när jag blev "dopad":


Mycket hår... redan då... Hade tydligen rosett redan från BB och det växer fortfarande i en rasande fart. Därav alla dessa klippningar. Men jag ska inte klaga. Klippningen går fort. Det är den ständiga färgningen som tar tid...

Men det är alltid en vinstlott att åka hem och hälsa på. Jag har nu fikat mackor av hembakt ljusugnsbröd och därefter nybakt toscakaka... Fick också med mig några liter kantareller igen... Ett bra avslut på dagen!