Det är bara att inse...

...att jag inte är någon större trädgårdsmästare... men vi har i alla fall inte plastblommor, som jag såg runt bron hos ett par. Nu var de ju i och för sig i sitt livs form... Men det är bättre med lite vissna blommor än med blekta!

Jag har dock fattat ett beslut: Man kan åka och köpa nya, lite mer höstiga blommor, där det se ut som värst! Så efter det beslutet tar jag i alla fall ansvar för trädgården!

Nu blir det middagsfix med lite grillat och till efterrätt makens blåbärspaj!


Den är hur god som helst! Därför får ni också receptet!

KNÄCKIG BLÅBÄRSPAJ

5-6 liter blåbär (Skölj och lägg i en pajform)

Ta fram en bunke och häll i:
2 dl socker (Knappt)
I dl havregryn
2 dl vetemjöl
0,5 tsk bakpulver

Slutligen:
100 g smör (Smält och häll över de torra ingredienserna)

Rör ihop smeten och smula den över pajen.

In i ugnen på 200 grader ca 25 min

Njut! Gärna med Frestas goda färdiga vaniljsås.