Hästhandlarmarknad?

Nu har vi varit på Nolia. Ja, vad ska man säga? En modernare form av hästhandlarmarknad med ropande och pockande säljare, allsköns krafs och krusiduller, inredning man inte orkar se i trängseln och helt värdelös mat. Är jag förvånad? Nääää... men det är ju roligt att göra en liten utflykt!

Vi började med att träffa på en säljare från Telia som skulle dela ut en present. Var inte intresserad men en present? Tackar! Men då vi båda hade företagsabonnemang var inte han intresserad heller. Men presenten då? Näpp.

Annars var det mest Hamburgare och Souvaskebab för hela slanten... Och då säger jag HELA slanten. 45:- för en hamburgare utan dricka. Det är ju dyrt! Särskilt när man vet att det inte är gott...


Om man inte hellre ville ha en våffla. Då kunde man gå till detta risiga stånd... Våfflorna var färdiga sedan länge och såg lika fräscha ut som frigolitvåfflan på taket...

Annat som fanns på området var t ex varning för älg!


Men visst är det där en björn?

Vissa av oss går gärna förbi sågverken... Hur kul är det på en skala?
   
Bamse...                       Logosol...                      Stihl...?

Mer stil hade dock trädgårdsavdelningen där man hade gjort en fin "japansk" trädgård med plattor, grus och planteringar. Väldigt inspirerande!


Så snyggt med "slipers" i gruset!


Annorlunda staket och gångar.


Fint med ett plank av en gammal, patinerad "laduvägg"!


Här fanns också idéer till hur man bäst kylde drickan.

Sedan gick vi vidare och jag fastnade för ett par unga män som nog inte
hade det roligaste sommarjobbet...

Göra reklam för ett politiskt parti. I grön clownnäsa? Hur seriöst blir det?

Nåja, vi gjorde en snabb runda, åt en värdelös kebab och började vända hemåt. Men varje marknad av rang har ju ponnyridning och jag som är hästrädd hade nästan tänkt ta chansen när det faktiskt fanns en "pålle" för mig:


Tack å hej för den här gången!







#1 - - Emilia:

Du mamma! min Scorett-check, är den hemma hos er=)? Kan ni posta den till mig=)? KRAM

#2 - - Monica:

Postar checken! Kramar i massor!