PARIS!

Äntligen kom vi oss fram till Paris! Jag ville verkligen så gärna åka och det gick vägen! Man kan ju aldrig när man bokar i februari gissa att det ska komma ett askmoln från Island i april som ska lamslå flyget i hela Europa... Nåväl, vi skulle ha åkt igår torsdag men när vi sitter på flygbussen får jag ett sms om att flyget från Skellefteå är inställt... tråkigt... Jag ringer överallt och kollar flyg från andra platser men det finns inget som går så att vi hinner med flyget till Paris 16.05. Men ge upp? Icket! Vi bokade buss till Sundsvall och vidare med nattåg kom vi fram imorse till centralen 03.40... okristlig tid. Som tur var hade Ulf lånat nyckeln till Norrans lägenhet och vi kunde åka dit för att sova ett par timmar till och fräsha upp oss.

Vi kom så till slut fram till Paris idag vid 13-tiden och jag har faktiskt lyckats plocka fram en del av min skolfranska och köpt biljetter, beställt mat mm. Vi hittade t o m rätt flygbuss till rätt plats så att vi startade dagen vid Tiumfbågen. Därifrån har vi strosat, nej man kan väl inte kalla det strosa när man har bagaget med sig, men traskat och fotograferat, ätit ,tittat och tittat och gått igen. Det är en så vacker stad!

Bra hotel, i centrala Paris, nära till det mesta. När vi kom fram till hotellet var vi tvungna att spola fötterna i kallvatten. Det blir varmt när det är 25 grader ute och man är klädd för vår i Sverige... Men efter en kort vila bar det av ut igen, gympadojorna på och Eifeltornet. Det är väldigt vackert och vi har sett det från flera håll idag, både när vi kom och senare ikväll när vi gick en helt annan, vacker promenadväg mitt i Seine. Det är ju hyfsat stort här så avstånden är stora även om det såg nära ut på kartan. Kul ändå att gå så att man får se saker på nära håll! Runt Eifeltornet var det inte så mycket folk ikväll men säkert ett 50-tal mörkhyade försäljare av Eifeltorn i olika storlekar från 1 Euro och uppåt... Jag tänkte säga att han skulle skaffa sig ett jobb istället men det var ju det han hade...

Nu relaxar vi i baren (enda fria internetzonen) och kollar in vad som hänt på nätet och pratat med älsklingsbarnen på msn! Det är ju fantastiskt och vi saknar er! Känns ändå skönt att ni är med på något sätt i alla fall! Kram, kram på er alla!!!